کد خبر 597061
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱

رئیس جمهور ترکیه از همتای قزاق خود برای کمک به عادی سازی روابط «آنکارا» با «مسکو» تشکر و قدردانی کرد.

 به گزارش مشرق، قدردانی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه از «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور قزاقستان از طریق یک تماس تلفنی صورت گرفته است.

بنابه گزارش سایت ریاست جمهوری قزاقستان، اردوغان پس از تماس تلفنی دیروز «ولادیمیر پوتین» با وی، از رئیس جمهور قزاقستان برای سهم ارزشمند وی در عادی سازی روابط بین آنکارا و مسکو ابراز تشکر کرده است.

اردوغان همچنین انتخاب قزاقستان برای عضویت غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد را که روز چهارشنبه در نیویورک صورت گرفت، تبریک گفت.

رئیس جمهور قزاقستان نیز در رابطه به حادثه تروریستی اخیر استانبول که در آن 41 نفر (از جمله 13 تبعه خارجی) کشته و بیش از 200 نفر زخمی شدند، ابراز تسلیت و همدردی کرد.

نظربایف اعلام کرد: قزاقستان اقدامات افراط گرایی و تروریسم بین‌المللی را که برای امنیت جهانی تهدید ایجاد کرده است، قاطعانه محکوم می‌کند.

بنابه گزارش سایت ریاست جمهوری قزاقستان، اردوغان نظربایف را در جریان جزئیات تماس تلفنی با پوتین قرار داده و ابراز امیدواری کرده است که تمام اقدامات پیش‌بینی شده برای عادی سازی روابط میان آنکارا و مسکو تحقق خواهند یافت.

در پایان این گفت‌و‌گوی تلفنی، اردوغان از نظربایف دعوت کرد تا به زودی از آنکارا بازدید رسمی به عمل آورد.

در تماس تلفنی دیروز روسای جمهور روسیه و ترکیه در خصوص لغو محدودیت سفر اتباع روسی به ترکیه و آغاز مذاکرات برای برقراری همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان 2 کشور توافقاتی صورت گرفت.

همچنین قرار شد که اردوغان و پوتین دیدار حضوری انجام دهند که احتمالا در ماه سپتامبر سال جاری میلادی در حاشیه اجلاس سران «بیست‌گانه بزرگ» در چین اتفاق خواهد افتاد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس